Orhideea Phalaenopsis pelorică

Orhideea Phalaenopsis pelorică
Orhideele mă fascinează de multă vreme, dar mai nou am descoperit într-un magazin una ceva mai ciudățică: Orhideea Phalaenopsis pelorică. Zic „ciudățică” pentru că petalele ei stau aglomerate în centru și nu se întind până ce floarea se ofilește și cade. Orhideea Phalaenopsis pelorică diferă de cele normale prin forma și poziția petalelor.

Denumirea de orhidee pelorică vine din grecescul „peloria”, care s-ar traduce prin „monstru”. Acum, nu vă imaginați o orhidee monstruoasă, ci una cu anumite anomalii genetice ale petalelor, care fie stau aglomerate în centrul florii, ca cea din imagine, fie cele două petale iau formă de labelum, floarea părând să aibă trei astfel de organe. 

Peloricele pot înflori uneori normal sau pot combina pe aceeași tijă florală atât flori cu mutații cât și flori normale.
Orhideea Phalaenopsis pelorică
Pelorica mea e sănătoasă tun, iar defectul genetic pe care-l are nu-i modifică nicicum regimul de viață al unei orhidee normale, ea având aceleași pretenții și nevoi față de lumină, umiditate, calitatea solului, ca și o Phalaenopsis obișnuită.

Orhideea Phalaenopsis pelorică, pe care eu o am, are flori de mult timp, vreo 3 luni aș zice și tot nu manifestă intenția de a se ofili. Deci, o altă certitudine în legătură cu peloricele este că nici longevitatea florilor nu este afectată de mutația genetică pe care o au. 

Chiar dacă sunt niște monstruleți creați de om, pe mine peloricele mă atrag în felul lor. 

Dacă și voi iubiți orhideele pelorice, vă aștept să-mi dați de știre la rubrica de comentarii.
Orhideea Phalaenopsis pelorică Orhideea Phalaenopsis pelorică Reviewed by Loreta Țivlea on 18:13:00 Rating: 5

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.